Comunicat 62 - Moció 18 de juliol

20.07.2006

Moció 18 de juliol

El passat 18 de juliol, en el transcurs del ple ordinari celebrat a l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, va ser aprovada per UNANIMITAT la moció presentada per la via d’urgència, amb el següent text:

PETICIÓ QUE REALITZA LA PLATAFORMA PER UNA VEGUERIA PRÒPIA A TOTS ELS GRUPS POLÍTICS AMB REPRESENTACIÓ A L’AJUNTAMENT DE VILAFRANCA DEL PENEDÈS

La Plataforma Per una Vegueria pròpia, conscient del moment històric en què ens trobem, a les portes d’unes eleccions al Parlament de Catalunya, després de les quals caldrà que es faci realitat la nova divisió territorial, i volent que quedi més clara que mai la voluntat ja manifestada per aquest Ajuntament de pertànyer a un nou àmbit funcional territorial i que aquest àmbit, al seu dia, cristal·litzi en la Vegueria Penedès. Es fa urgent que aquest desig i voluntat quedin ben palesos i puguin ser recollits per les diverses forces polítiques en llurs programes electorals.

Així, doncs,
Instem a les forces polítiques d’aquest Ajuntament a prendre els següents Acords de Ple:
1.- Recordar als òrgans directius màxims de cada una de les forces polítiques, amb representació actual parlamentaria, que és voluntat d’aquest Ajuntament la creació d’un àmbit funcional de planificació territorial que abasti les comarques de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i els municipis de l’Anoia que ho desitgin. Cal que l’Ajuntament demani a aquests òrgans polítics que tinguin en compte la creació d’aquest àmbit a l’hora de la confecció de llurs programes electorals, atès que és necessària i imminent la revisió del Pla Territorial General de Catalunya, que encara no s’ha dut a terme.

2.- Recordar, igualment, a l’òrgan directiu màxim de cada una de les forces polítiques, amb actual representació actual parlamentaria, que és voluntat d’aquest Ajuntament que s’inclogui dintre de la proposta de divisió territorial de Catalunya la Vegueria del Penedès, formada pels municipis de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia tot demanant, en conseqüència, a les forces polítiques, que es comprometin a posar-hi els mitjans perquè es faci realitat.